سپتیک تانک | تصفیه فاضلاب ، قیمت سپتیک تانک

مرجع تخصصی سپتیک تانک ، سپتیک تانک فاضلاب ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، استعلام قیمت سپتیک تانک ، تصفیه فاضلاب

مرجع تخصصی سپتیک تانک ، سپتیک تانک فاضلاب ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، استعلام قیمت سپتیک تانک ، تصفیه فاضلاب

سپتیک تانک تصفیه فاضلاب برج خنک کننده سپتیک تانک پلی اتیلن ، سپتیک تانک فاضلاب قیمت سپتیک تانک 88721092 و 88722027-021

برج خنک کننده (کولینگ تاور)

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶ ب.ظ

ظرفیت گرمایی ویژه بالا، سیالیت، بی خطر بودن و دسترسی آسان آب باعث شده که در اکثر صنایع از آن به عنوان سیال خنک کننده دستگاهها و تجهیزات استفاده شود. با توجه به اینکه اکثر مناطق ایران در ناحیه بیابانی و نیمه بیابانی واقع شده است، بنابراین استفاده بی رویه از آب جهت خنک کردن فرآیند با مشکل مواجه خواهد بود. از این رو استفاده از برج های خنک کننده جهت خنک کردن آب خروجی از فرآیندهای مذکور باعث صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب خواهد شد.

برج خنک کننده دستگاهی است که بر اساس انتقال جرم بین دو فاز مایع و گاز و تبخیر بخشی از مایع که منجر به گرفتن انرژی قابل ملاحظه ای از جریان مایع می شود، کار می کند. در واقع جریان هوای خشک در اثر عبور از روی جریان آب، بخشی از آب را تبخیر کرده و باعث خنک شدن جریان آب می گردد. نظر به اینکه گرمای نهان تبخیر آب در مقایسه با ظرفیت گرمایی ویژه آن بسیار بالا می باشد، تبخیر بسیار ناچیز آب باعث سرمایش نسبتاً بالایی در جریان مایع می گردد( بعنوان مثال تبخیر 1 لیتر آب و ورود آن به جریان هوا می تواند باعث سرد کردن 10 درجه ای حدود 60 لیتر جریان آب گردد). البته باید توجه داشت که پارامتر محدود کننده انتقال حرارت، رطوبت نسبی هوای ورودی می باشد. از این نظر برج های خنک کننده به دو دسته تقسیم می شوند:

 1- برج خنک کننده مدار باز 

در اکثر مناطق ایران با توجه به شرایط آب و هوایی، امکان استفاده از این نوع برج ها وجود دارد. پایین بودن رطوبت نسبی هوای ورودی یا به اصطلاح خشک بودن هوا، تبخیر مناسب آب گرم و در نتیجه سرد شدن جریان آب ورودی به برج را میسر می سازد. این برج ها که در مقیاس تجاری و نیمه صنعتی به صورت مخروطی و در مقیاس صنعتی به شکل مکعبی قابل اجرا می باشد، امروزه به طور چشم گیری مورد استفاده قرار می گیرد. در گدشته بدنه این برج ها از جنس آهن گالوانیزه ساخته می شد. بدلیل مشکلات ناشی از خوردگی و عمر پایین و همچنین مشکلات ناشی از انتقال حرارت با محیط، فایبرگلاس جایگزین ورق گالوانیزه گردید. به منظور بالا بردن سطح انتقال جرم بین آب و هوا، از مدیای متراکم (پکینگ) به شکل لانه زنبوری که از جنس پلی اتیلن با استاندارهای صنایع غذایی (Food Grade) استفاده شد. 

2- برج خنک کننده مدار بسته 
در صورتی که رطوبت نسبی هوای ورودی بالا باشد، راندمان برج خنک کننده کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. به منظور مرتفع کردن این مشکل استفاده از برج های خنک کننده مدار بسته مورد توجه خواهد بود. در بعضی از موارد نیز سیال خنک کننده آب نیست. در این صورت نیز اجباراً باید از برج خنک کننده مدار بسته استفاده نمود. 
اساس کار این نوع برج ها، سرمایش تبخیری (Evaporative cooling) می باشد. در این برج ها سیال خنک کننده با دمای بالا وارد لوله های پره دار مبدل حرارتی برج می گردد. آب از بالای برج روی پره های مبدل اسپری می شود و هوا نیز از پایین برج دمیده می شود. در نتیجه این فرآیند، مقداری از آب با گرفتن دمای سیال مبرد، تبخیر شده و با توده هوای ورودی از بالای برج خارج می شود و باعث سرد شدن سیال مبرد می گردد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۲
برج خنک کننده | سپتیک تانک | تصفیه آب | تصفیه فاضل برج خنک کننده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی